1 decembrie 2012

Umplerea suprafetelor cu royal icing


Pentru a obtine o suprafata ca de portelan, prajiturelele se acopera cu royal icing de consistenta molicica.
Daca lasati sa cada de pe lingura in vasul cu royal icing, suprafata acestuia trebuie sa devina uniforma in cel mult 10 secunde.
Aveti nevoie de royal icing cu consistenta unei paste de dinti pentru a trasa conturul suprafetei ce urmeaza a fi glazurata (se uniformizeaza in 15-20 de secunde) .
Veți pune glazura pentru contur (mai tare) in cornet din hartie de copt, iar glazura mai moale, pentru umplerea suprafetei, in punga alimentara sau in flacon dozator flexibil cu varf ascutit.

Vezi postarea Glazura de zahar-Royal icing pentru modul de preparare.

Aveti nevoie obligatoriu de:
1 cornet mic facut din hartie de copt, pentru trasarea conturului
1 punga alimentara sau un flacon dozator flexibil
elastic sau clips pentru inchiderea pungii alimentare
scobitori

 Trasati conturul suprafetei pe care doriti sa-l glazurati, cu royal icing consistent de culoarea dorita. Daca folositi aceeasi culoare pentru glazurare, umpleti imediat suprafata si aranjati glazura cu scobitoarea catre contur.

Cizmulitele le-am umplut in doua faze. Am conturat intai partea rosie, am umplut-o, am lasat-o sa se usuce pana a doua zi, apoi am conturat si umplut partile albe.


Pentru contur de alta culoare decat suprafata umpluta, lasati conturul sa se usuce 1 minut, apoi umpleti şi distribuiti glazura cu o scobitoare. Vezi Ornamentele de Paste.


Loviti de cateva ori de masa prajiturica si scuturati-o in planul mesei pentru a ajuta glazura sa se aseze.

In aceasta faza sunt doua posibilitati de decorare:
- glazura se lasa sa se usuce cateva ore si se orneaza cu cornetul, folosind royal icing consistent

- sau se orneaza imediat, iar in acest caz , dupa uscare, decoratiunile colorate vor fi la acelasi nivel cu glazura de umplere pentru ca se scufunda in ea.




Spor la decorat si nu uitati sa zambiti!

13 comentarii:

  1. Multumim pentru explicatii ! Foarte utile !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca pot sa-ti fiu de folos, Mihaela. Dupa cum vezi, pozele le-am ales din ce am avut. Probabil ca le voi schimba cu altele mai sugestive pe masura ce le voi avea. Deocamdata bine ca am reusit sa fac postarea.

      Ștergere
  2. Multumim pentru sfaturi, chiar esti o comoara!

    RăspundețiȘtergere
  3. sunteti minunata!Fi -ti binecuvantata! Tina V

    RăspundețiȘtergere
  4. Esti minunata! Recunosc ca nu am incercat nimic din ce am vazut aici (pana acum :)) dar fraza de incheiere "nu uitati sa zambiti! " mi-a spus totul despre tine. Esti de admirat ca impartasesti tainele tale culinare (putine persoane o fac, iar majoritatea dau retete gresite). Respect!

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumesc pentru cuvintele frumoase. Da-mi voie sa nu fiu de acord cu tine in legatura cu colegele mele care isi dau interesul sa impartaseasca retetele incercate de ele. Fara ele n-as fi aici. Si blaturile mele cadeau cand le scoteam din cuptor, uscam prea tare biscuitii in cuptor, nici n-am auzit de mousse si de creme brulee. Aproape tot ce stiu se datoreaza altor persoane care au scris in amanunt modurile corecte de preparare ale deserturilor. Am studiat timp de doi ani si ceva o multime de bloguri, in multe limbi. De fiecare data am mai invatat cate ceva si tot acumuland informatii am ajuns sa fiu sigura pe mine. Asa ca nu pot decat sa te indemn sa fii rabdatoare si sa studiezi. Poti gasi informatii valoroase printre randuri chiar si atunci cand reteta nu iti este pe plac.
    Te imbratisez cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  6. Buna seara , va multumim ca ne impartasiti din cunostintele d-voastra. cu ajutorul dezvaluirilor pe care le faceti am reusit sa fac niste biscuiti extraordinar de frumosi pt fetita mea. Am insa o problema niciodata nu imi ies biscuitii pufosi. intotdeauna se intaresc. v-as fi recunoscatoare toata viata daca m-ati auta cu o reteta de biscuiti fragezi. fetita mea ii adora dar as vrea sa ii fac mai pufosi sa nu ii manance ca pe acadele.nu de alta dar de abia i-au dat dintisorii si nu vreau sa si-i sparga in biscuiti :) . va multumim din nou pentru tot si va dorim o seara frumoasa alaturi de cei dragi .

    RăspundețiȘtergere
  7. Hm, daca vorbiti despre turta dulce, ma gandesc ca ii coaceti prea mult. Ei trebuiesc scosi din cuptor imediat ce incep sa prinda culoare. De fapt, asta e regula pentru toti biscuitii.
    Puteti incerca totusi sa puneti mai mult unt si mai multa miere (cu vreo 10 gr din fiecare) in reteta obisnuita.
    Cred ca aveti reteta mea de turta dulce moale.
    Daca nu, gasiti reteta la categoria de turta dulce si la tutoriale royal icing.
    De asemenea, trebuie sa folositi cat mai putina faina atunci cand intindeti aluatul.
    Mai puteti sa adauati o lingurita de bicarbonat de sodiu alimentar la reteta obisnuita de turta dulce. O sa aiba o alta consistenta aluatul. Va fi mai pufos si cu margini usor crocante.


    RăspundețiȘtergere
  8. Multumesc pentru reteta , e minunata doar ca eu am o mica nelamurire...dupa decorare se lasa pur si simplu sa se usuce sau cum fac daca nu am cuptor electric ? Stii daca intre timp gasesc colorant gel si in vreun market sau doar online?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In cuptor se usuca mai repede glazura. Daca nu aveti cuptor cu ventilatie, ma gandesc ca puteti sa uscati turtele si in cuptorul pe gaz, la temperatura foarte mica. Lasati eventual usa cuptorului deschisa ca sa puteti controla temperatura. Lasati-le in jur de 20-30 minute ca sa capete luciu. Apoi uscati-le la temperatura camerei, dar neaparat intr-o incapere cu aer uscat.

      Din pacate nu stiu sa se gaseasca colorant gel la supermarketuri. Nu prea cred.

      Ștergere
  9. Buna. Am vazut reteta dumneavoastra si m-am bucurat foarte mult, este in planul meu de mult timp, am gasit ceea ce imi trebuia. As dori sa va intreb despre icing, in sensul ca acesta fiind din albus, cit timp tine? si restul de icing, de i-mi ramine, se poate pastra la frigider?Multumesc din suflet. Corina

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dupa uscare, royal icingul nu se prea strica, pentru ca are foarte mult zahar.
      Totusi, pentru consum, probabil ca 1-2 saptamani e un termen suficient de lung.
      Royal icingul facut din albus crud nu se pastreaza la frigider mai mult de o zi. Poate in congelator, dar eu n-as recomanda asa ceva.
      Mai bine preparati o cantitate pe care o folositi in aceeasi zi.

      Ștergere