1 decembrie 2012

Glazura regală - Royal icing




Glazura regală este o pasta preparata din albus de ou cu mult zahar pudra care ii confera o consistenta potrivita pentru a o folosi la decorarea prajiturilor.
Suprafața glazurii devine tare si lucioasa dupa uscare.
Se poate folosi ca o glazura obisnuita pentru a umple suprafata biscuitilor sau a turtei dulci, iar daca are o consistenta mai slaba, la glazurarea checurilor.
Cea mai spectaculoasa intrebuintare este insa la decorarea biscuitilor, a torturilor, la crearea de diverse obiecte decorative deosebit de finute si atragatoare.
Indiferent ce dorim sa realizam, reteta de baza pentru glazura de zahar este aceeasi. Difera doar consistenta pastei cu care lucram, in functie de intrebuintare.

*Update:
Dacă vă este groază să folosiți albusul crud, puteti pasteuriza albusul. In acest caz, cantariti albusul, adaugati o cantitate de zahar cu greutate. dubla fata de ou (la 100 gr de albus punem 200 gr zahar) si se incalzeste totul la 56-57 grade C pe baie de abur,  amestecand continuu. Compozitia trebuie mentinuta la peste 56 de grade C timp de 3-4 minute ca albusul sa se pasteurizeze. Luati albusurile de pe baia de abur si controlati mereu temperatura. Daca scade sub 56 grade, puneti vasul inapoi la incalzit. Sa nu depasiti temperatura de 60 de grade, ca proteinele din albus se solidifica.
Dupa cele 4 minute, trecem compoziția prin sita, ca sa eliminam toate aglomerarile de albus.
Urmatorii pasi sunt cei de mai jos, trecand direct la adaugarea de zeama de lamaie si de zahar extrafin, respectiv de amidon, dar tinand cont de zaharul pe care l-am adaugat deja. Glazura finala trebuie sa fie de consistenta medie, sa faca valuri usoare cand o mixam, nu la fel de tare ca glazura din albus crud. Motivul este ca odata cu racirea glazurii, ea se va intari destul de mult fata de consistenta avuta cat era calduta.

Ingrediente:

1 albus mare - foarte proaspat
200-250 gr de zahar pudra extrafina
1 lingurita de zeama de lamaie trecuta prin sita (sa nu aiba pulpa de lamaie)
1 lingura de amidon- optional
colorant alimentar sub formă de gel sau praf - optional
esenta de lamaie sau de portocale

Obligatoriu: vas de inox, sticla sau portelan bine degresat


Daca nu aveti zahar pudra extrafina, se macina zaharul tos de doua ori, apoi se cerne cu sita deasa.

Albusul se bate putin cu mixerul la cea mai mica viteza pentru a nu incorpora prea mult aer. Se adauga apoi cateva linguri de zahar şi se bate în continuare cateva secunde. Se adauga zeama de lamaie, apoi zaharul (optional amidonul),  putin cate putin, pana cand se obtine o pasta omogena, densa.
Se adauga esenta aleasa, dupa gust.
Varfurile formate la mixare trebuie sa-si pastreze forma cam 15 secunde.


Se curata peretii vasului de ramasitele uscate si se acopera imediat cu folie alimentara, altfel glazura se usuca. Aceasta consistenta este potrivita pentru ornarea cu cornetul de hârtie sau cu posul.
In aceasta faza glazura se poate colora cu coloranti alimentari sub forma de gel sau praf.

Pentru glazura de umplere a suprafetei prajiturelelor se adauga foarte putina zeama de lamaie si se amesteca bine.
In acest caz, urmarim sa obtinem o consistenta mai moale, astfel incat glazura sa se intinda frumos pe suprafata prajiturelelor. Cand lasati glazura sa cada in vas, isi pastreaza forma doar 8-10 secunde.

Se fac cornete din hârtie de copt pentru decorare, iar glazura moale pentru umplerea suprafetelor se pune in punga alimentara care se inchide la capat.
Se taie foarte putin din varful cornetului . Din varful pungii se poate taia mai mult ca sa curga mai usor glazura.



Au fost lungi pregatirile?

Veti vedea ca merita sa faceti acest efort. De-acum ne distram.

Faceti ordine in jur, puneti muzica preferata pentru relaxare şi inspiratie. Lucrati cu rabdare si nu va suparati daca ceva nu va reuseste din prima. Tot ce desenati cu glazura se poate corecta sau indeparta imediat cu o scobitoare in lungul firului de glazura trasat. Veti deveni maestre in scurt timp.

Rabdare si multe zambete!

24 de comentarii:

  1. cum ai povestit tu pare floare la ureche! abia astept sa vad daca imi reuseste.multumim ca impartasesti cu noi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este floare la ureche, Violeta. Iti trebuie numai foarte multa rabdare la decorare. Atata tot. Te pup!

      Ștergere
  2. Doamna Rita,pot folosi royal icing si pt decorarea pastei de zahar de pe tort? doresc sa fac un fel de floare cu posul...multumesc pt bunatatea d-voastra! multa sanatate! tina

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc de vizita, Tina. Sigur ca poti sa ornezi tortul imbracat in pasta de zahar cu royal icing. Dar sa te astepti ca decorurile facute din royal icing vor fi tarisoare, nu moi. Pentru ca la aer se intareste. Iti doresc o seara frumoasa.

    RăspundețiȘtergere
  4. multumesc mult...sunteti o adevarata artista,va admir si de cand v-am descoperit va urmaresc cu drag! multa binecuvantare! tina

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna ziua! Sunteti foarte talentata! Ma bucvur ca v-am descoperit!
    Doresc sa va intreb, royal icing-ul poate fi si pastrat? Sau trebuie folosit tot o data? Stiu ca pasta se pastreaza invelita bine in folie, dar icing-ul?
    Multumesc!
    Spor mare la lucru!
    Maria

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Avand in vedere ca se folosesc albusuri crude, nu as recomanda pastrarea icingului mai mult de 24 de ore, in frigider. La timpul acesta se mai adauga si timpul petrecut cu prepararea icingului si cu decoratul, deci inca cateva ore. Cel mai bine e sa preparati doar cat credeti ca folositi in aceeasi zi. Restul albusului se poate pastra in congelator pana cand aveti nevoie de el.
      Multumesc pentru interes.

      Ștergere
  6. Rita draga, se poate bate albusul pe bain-marie? M-as incumeta sa fac si eu pentru decorat torturile, dar ma gandesc ca unii oameni sunt reticenti la oul crud ... :(

    RăspundețiȘtergere
  7. Nu se poate bate pe bain-marie, Alina. Pentru ca nu va avea consistenta potrivita. Vreau sa spun ca nu va iesi fir continuu din poche. Poti sa folosesti praf de albus pasteurizat ( meringue ). Sau poti sa faci o crema consistenta de unt pentru decorarea torturilor. Mai poti incerca sa faci decoratiuni cu ciocolata topita sau cu ganache. Sper ca ti-am fost de folos. <3

    RăspundețiȘtergere
  8. Buna ziua! Se poate folosi si colorant lichid? In supermarketuri nu am gasit gel sau praf...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, se poate folosi acest tip de colorant, doar ca veti obtine numai culori pastel. Colorantii gel sunt mult mai puternici decat cei lichizi.
      Colorant gel gasiti doar online. Lumea Basmelos, BBSuperimport si Sweetexpert sunt furnizori de asemenea coloranti.

      Ștergere
  9. Daca binevoiti sa imi raspundeti...Dupa decorare cu royal icing, turta trebuie pusa in cuptorul electric la temp scazuta pentru uscare (am citit intr-unul din comentarii)? Nu isi schimba astfel culoarea? Multumesc anticipat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu isi pierde culoarea. Temperatura nu trebuie sa depaseasca 50 gr. C.

      Ștergere
  10. Azi incerc reteta ta! Abia astept sa vad ce poate iesi din mainile mele nu tocmai pricepute la decor! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Va iesi ceva foarte frumos, sunt convinsa. :)
      Mult spor si inspiratie iti doresc! <3

      Ștergere
  11. Va urmaresc de cv timp si va admir ff mult....as indrazni sa vin si eu cu o intrebare....pot adauga ciocolata topita lin royal icing?.....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos.
      Nu-mi dau seama ce urmariti prin asta, dar eu n-as face asa ceva. Ciocolata se intareste intr-un timp mai scurt decat royal icingul.
      Ma tem ca suprafata s-ar crapa. Apoi, ciocolata contine grasimi. Royal icingul nu e prieten cu grasimea.
      Daca preferati, puteti sa umpleti suprafata turtelor cu ciocolata topita, amestecata cu unt, iar cu ciocolata topita puteti sa faceti decoruri simple fara probleme. Trebuie doar sa reincalziti ciocolata cand isi schimba consistenta.

      Ștergere
  12. Buna ziua! am si eu o intrebare: care este motivul pt care treb obligatoriu folosit un bol de portelan sau inox? pana acum am facut asa, insa acum am primit un mixer cu stander/ brat cu bol de plastic. mi-ar fi mult mai usor sa fac acolo si nici nu mai am mixer manual. credeti ca nu o sa imi iasa? multumesc anticipat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Portelanul si sticla sunt mai usor de degresat.
      Plasticul are mai multi pori, drept urmare pot sa ramana urme de grasime de la alte alimente pe peretii bolului.
      Puteti sa folositi linistita bolul mixerului, doar sa il degresati foarte bine.

      Ștergere
  13. Heeeei, n-am stiut ca tu ai blog ! Ma bucur ca l-am descoperit deoarece imi place teribil ce faci. Nu stiu daca ai vazut, eu inca mai am iepurasii plus decoratiunile de paste primite de la tine :D , prea au fost frumoase si le-am pastrat :)))) ! Te pup cu drag.Beatrice

    RăspundețiȘtergere
  14. Bună Rita. Eu sunt Laura. Îmi place ft mult ce faci ești ft talentata. Am făcut și eu royal icing însă nu mi s a topit bine zaharul se simțeau cristalele mici. Îmi poți spune te rog unde greșesc?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Trebuie sa folosesti zahar pudra pe care ori il treci prin sita fina, ori il mai macini cu rasnita de cafea, ca sa fie cat mai fina si fara cocoloase.
      Atat ai de facut.

      Ștergere
  15. Bună Rita. Eu sunt Laura. Îmi place ft mult ce faci ești ft talentata. Am făcut și eu royal icing însă nu mi s a topit bine zaharul se simțeau cristalele mici. Îmi poți spune te rog unde greșesc?

    RăspundețiȘtergere
  16. Buna ziua,am si eu o intrebare va rog frumos. Tortul,mai ales vara trebuie pastrat la frigider pana la momentul servirii.Royal icingului nu i place la frigider pt ca e umezeala. La fel si pasta de zahar am inteles. Cum facem sa pastram in conditii bune un tort invelit in pasta de zahar si ornat direct pe tort cu royal icing ? Pt ca vreau sa fac un tort pt o cununie civila cu dantelarii de ri. Si asta va fi la vara. Si nu vreau nici sa am o crema flescaita de caldura. Multumesc anticipat.

    RăspundețiȘtergere