3 iunie 2012

Cum se pastreaza galbenusurile ramase si la ce le folosim?

Galbenusurile care raman de la prepararea unor mancaruri se pastreaza in congelator, timp de 6 luni.

Intrucat galbenusurile tind sa formeze crusta foarte repede, trebuiesc amestecate inainte de depozitare, dupa caz:
- cu 2-3 lingurite de zahar pudra daca urmeaza sa le folosim la dulciuri
- cu 1/2-1 lingurita de sare, daca urmeaza sa le folosim la preparate sarate.
Se pun in cutiute inchise ermetic pe care se noteaza numarul galbenusurilor si, eventual, pentru ca sarea poate fi o problema, cata sare am pus.
Galbenusurile pot fi pastrate si in pungi ziplock (in acest caz, galbenusurile se pun in congelator timp de 3-4 ore in suportul pentru cuburi de gheata, apoi se transfera in punga).

Galbenusurile se dezgheata in frigider 12-24  de ore, sau la temperatura camerei in aproximativ o ora, in functie de cantitate. Sa nu puneti galbenusurile pe surse de caldura sau in cuptorul cu microunde.

Galbenusurile pot fi folosite in urmatoarele retete:

Dulci:
- zabaglione
- crema pentru tiramisu
- crema de vanilie sau alte creme obtinute cu aceeasi baza
- crema de zahar ars
- aluat pentru foietaj ( la cremes )
- mousse de ciocolata

Sarate:
- maioneza
- sosuri ( sos olandez, sos aioli (cu usturoi) )
- ciorbe

Daca aveti si alte idei, va rog sa ni le impartasiti ca sa completam lista.

7 comentarii:

  1. Wauuuu!Articolul tau imi place mult.La sala unde merg eu se beau albusurile de la oua pe rupte pentru sa sunt pline de proteine si galbenusurile se aruncau,ca dosr sunt pline de colesterol...dar toate astea pana azi.
    De maine voi incepe sa le pun deoparte si le voi pastra dupa sfaturile tale.In ce se vor transforma pe parcurs...ramane de vazut,oricum in ceva delicios.
    Mersi.Zi faina.
    Te pup.

    RăspundețiȘtergere
  2. Completez lista de la albusuri cu ideea ta, Angelica! Eu nu am baut niciodata albus, dar probabil ca e o idee buna.Am scris articolele pentru ca atunci cand m-am apucat de decorat turta dulce cu Royal Icing am cotrobait indelung sa vad cum sa pastrez galbenusurile. Nu am gasit nimic in limba romana. Pana la urma am ajuns la e-how. Cum nu toata lumea intelege engleza, m-am gandit ca poate voi fi de ajutor cuiva.

    RăspundețiȘtergere
  3. super, am gasit informatia care imi trebuia

    RăspundețiȘtergere
  4. Ma bucur foarte mult ca ti-am fost de ajutor. Pup!

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumesc, intr-adevar este o informatie de mare ajutor! <3

    RăspundețiȘtergere
  6. Cel mai bine se pot folosi albusurile pentru o prajitura numita si Bischofsbrot sau Eiweißkuchen vezi:
    http://www.chefkoch.de/rezepte/3086531461323908/Eiweisskuchen-mit-Walnuessen.html
    http://www.kuechenplausch.de/rezepte/blogrezept/id/169740-bischofsbrot-%E2%80%93-eiweisskuchen-mit-macadamia-und-ingwer

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mi se par delicioase prajiturile. Multumesc pentru informatie.

      Ștergere