6 noiembrie 2016

Turta dulce floarea soarelui - tutorial royal icing



Floarea soarelui.
N-o poti privi altfel decat cu admiratie si cu bucurie in suflet.
Este o floare modesta, dar care emana energie binefacatoare si caldura blanda.
Este floarea cu zambetul cel mai larg in timpul verii, iar toamna, chiar daca arata zdrentuita si modesta, daruieste masa bogata pentru pasarele, animalute si pentru noi, oamenii.
Anul acesta a fost primul in care am gradinarit. Totul a fost nou pentru mine. O aventura frumoasa care a durat o primavara si o vara.
Am invatat foarte multe. Am muncit, m-am bucurat, m-am necajit si m-am minunat, am inteles incet-incet ca gradinaritul a devenit o pasiune la fel de mare pentru mine ca decoratul turtelor. Asa trebuie sa fie din moment ce am neglijat turtitele pentru noile mele iubiri.
Aici e primul meu strat, cel cu castraveti si cu condurasi, in mijloc de iulie.
Nu-i asa ca e o minunatie? Este cea mai atragatoare si mai populata zona din curte.



Anul viitor voi gasi negresit un loc si pentru floarea soarelui. Cred ca prietenele noastre inaripate vor fi foarte fericite daca vor avea ceva de ciugulit tarziu in toamna si in timpul iernii.


Aceasta postare face parte dintr-o miniserie de ghiduri de decorare. Primele doua tutoriale sunt:
Papusa din turta dulce
si Casuta din turta dulce

Am facut floarea soarelui prin acelasi procedeu pe floare din turta dulce, pe casuta de turta dulce si in chip de palarie pentru pasarica.
In primul rand, avem nevoie de un suport pentru petale.
Pentru usurinta, alegem o turta in forma de floare cu diametrul de 4-5 cm.
Apoi, preparam royal icing galben-mustar cu consistenta foarte tare, intr-o nuanta mai deschisa si una mai inchisa.
Aceasta culoare se obtine cu colorant ivoire, maro si galben.


Pregatim royal icing maro cu consistenta moale si o cantitate mica cu consistenta tare.
Umplem centrul turtei cu royal icingul maro mai moale si lasam sa se usuce.



Asezam primul rand de petale cu nuanta mai inchisa de royal icing galben-mustar, utilizand un dui Wilton 352.

La al doilea rand de petale alternam petale deschise la culoare cu cele mai inchise. Incercam sa le asezam in intervalele dintre frunzele din primul rand.


Cu un dui rotund nr.1 si cu royal icingul maro cu consistenta mai tare, asezam punctulete dese in centrul florii.


Aceeasi tehnica am folosit-o si pentru floarea de pe peretele casutei.


Sper ca am reusit sa aduc o raza de soare in zilele ploioase din aceasta toamna si ca veti impodobi si voi mesele cu Sora-Soarelui cea blanda si luminoasa.

Ca ramas bun, va invit la o poveste in doua cuvinte.

- Multumesc pentru generozitate, floare frumoasa! spuse respectuos soricelul, amintindu-si sfatul mamei sale: ' Cand cauti ajutor, sa privesti in sus, spre cer! '
- Sigur la floarea-farfurie cu seminte s-a gandit mamica, isi zise el si inimioara i se umplea de auriul bland al toamnei.


Va imbratisez si va doresc o toamna minunata, desi miroase deja a iarna!







5 comentarii:

  1. Multumim pentru tutorial si pentru poveste !

    RăspundețiȘtergere
  2. Poveste din poveste faci tu aici, la tine, Rita draga! Admir, admir si iar admir!

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna ziua,

    v-ati gandit oare sa organizati si un curs dedicat pregatirii si ornarii formelor de turta dulce?

    multumesc
    Camelia

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Deocamdata nu-mi permite timpul sa organizez cursuri.
      Poate voi reusi in viitor.
      Multumesc pentru vizita!

      Ștergere