1 decembrie 2012

Vopsirea suprafetelor cu gelatina colorata

Uneori preferam sa nu umplem suprafata prajiturelelor cu royal icing. In aceste cazuri putem aplica decoratiunile de royal icing direct pe suprafata prajiturilor sau sa aplicam un strat colorat de gelatina.

Mie imi plac foarte mult turtele dulci cu suprafata rosie, decorate cu royal icing alb, mai ales pentru ornamente de paste sau pentru podoabe de pom de Craciun.

Avem nevoie de urmatoarele:
1/2 lingura de gelatina granule
3-4 linguri de apa
colorant alimentar sub forma de gel
o cana de portelan
pensula lata, moale

Amestecati foarte bine colorantul cu apa si gelatina, lasati amestecul sa se odihneasca 5 minute, apoi introduceti canita in cuptorul cu microunde timp de cateva secunde (5-10 secunde), cat sa se topeasca gelatina. Aveti grija sa incalziti doar amestecul, sa nu fiarba in nici un caz. 
Pensulati suprafata turtelor cu gelatina calduta. Pensulati intr-o singura directie, ca la oja. Puteti reveni dupa cateva minute cu un al doilea strat de gelatina pentru a obtine o suprafata mai lucioasa si mai inchisa.
Reincalziti gelatina de cate ori e nevoie. Lasati turtele sa se raceasca pe un gratar si sa se usuce 5-6 ore.
Spalati bine pensula imediat dupa folosire.

Ornati cu royal icing .

15 comentarii:

  1. chiar ca este o idee geniala pentru podoabele de Craciun!
    Alina.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Podoabele vor fi lucioase si foarte frumoase, Alina. Voi face cateva decoratiuni si voi adauga pozele. Vei vedea ca sunt superbe.

      Ștergere
  2. nu ma indoiesc de asta!
    Alina.

    RăspundețiȘtergere
  3. va multumesc!
    seara frumoasa va doresc si eu!
    Alina.

    RăspundețiȘtergere
  4. Esti fenomenala mai fata,ai manute de aur!te pup!

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce idee ingenioasa! Arata superb! Multumim, Rita! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu cea mai mare placere, Edith. N-as fi crezut ca e asa multa lume interesata de turta dulce.

      Ștergere
  6. Way cool! Some very valid points! I appreciate you
    writing this article plus the rest of the website is also really good.
    Feel free to visit my weblog ; diet that works

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Thank you for visiting my blog. I surely will visit yours, altough I'm not planning to go on a diet right now. :)

      Ștergere
  7. Am facut odata turta dulce cu gelatina rosie deasupra pentru ca am vazut la unguroaice acele turte frumoase rosii cu alb, absolut minunate.Totusi nu am fost multumita deoarece cand muscam din turta se simtea ca un cauciuc deasupra si am uns chiar strat subtire.Apoi am vazut un tutorial al unei unguroaice pe youtube si cineva la comentarii a intrebat cu ce unge turta si ea a spus ca o unge cu galbenus de ou si colorant rosu.Acum ma gandeam ca galbenusul este periculos asa crus.Oare daca il fierb pe bain marie mai este periculos?Cat despre cei cu gelatina nu stiu ce sa zic, poate am pus eu gelatina prea multa......Esti foarte talentata, am invatat multe de pe blogul tau chiar daca nu am comentat :) Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, intr-adevar, turtele decorate cu gelatina nu sunt pre placute pentru cei care le mananca.
      Eu sper din toata inima sa nu manance nimeni turtitele mele. Le consider prea dragalase pentru a fi mancate.
      Poti decora turtele si cu galbenus sau cu albus amestecat cu colorant. In acest caz trebuie neaparat sa le mai introduci in cuptor la 100-120 gr. C ca sa ajuti uscarea lor. Nu cred ca sunt periculoase daca apuca sa se usuce in timp scurt. Mierea din turte este un foarte bun conservant. Zaharul la fel. Asa ca nu vad nici un pericol.

      Ștergere
  8. Draga Rita,
    Am dat peste blogul tau de doua zile . si n-am cuvinte, sunt uimita ce poate face cineva cu imaginatie, foarte multa indemanare si nu in umltimul rind rabdare. Acum trei saptamani am facut prima mea turta dulce , pe care am inceput sa le ornez dupa modele gasite de pe internet. M-am scufunda tot mai mult in tainele turtei dulci , si mi-am dat seama pe zi ce trecea ca variantele , posibilitatile sunt infinite care ne sunt oferite in fabricarea acestor minunate prajiturele.Fiind economista , cu multe griji si responsabiliati , nici nu-mi pot imagina o recreere mai buna , unde imi pot gasi linistea interioara .Intotdeauna mi-a placut sa desenez , si acum cand pot sa fac asta acasa la masa de bucatarie , sunt foarte fericita .Iti admir lucrarile, toate sunt niste capodopere iar tu esti ceea mai onesta si sincera fiinta care fara remuscari divulga secretele meseriei pe care o practica fara sa ceri ceva pentru asta. Daca imi permiti, ti-as trimite cateva poze cu lucrarile mele, pentru sfaturi si pareri. Noua ta admiratoare , Aniko

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mda, exact la fel am patit si eu acum doi ani. Este o activitate relaxanta care iti aduce multe bucurii daca ai destui admiratori in jur. Atata doar ca deja incepe sa ma copleseasca. Cu cat faci mai multe, cu atat iti doresti mai mult. La un moment dat obosesti. Dar nici o problema, ca dupa cateva zile iti doresti din nou sa ornezi cateva turtite.
      Poti sa-mi trimiti pozele turtelor. Ma voi uita la ele cu placere.
      Te imbratisez cu drag.

      Ștergere