12 octombrie 2017

Tort cu morcovi si crema de branza

In sfarsit o seara linistita, cand ma pot reintoarce in casuta comorilor mele!
Cred ca nu mi-au ramas mai mult de doi cititori din cauza pauzelor prea lungi intre postari, dar nu-i nimic. Merita sa impartasesc reteta acestui tort plin de arome, cu textura excelenta, chiar si cu o singura gospodina harnicuta.



Daca aveti indoieli in ceea ce priveste prezenta morcovilor in blatul de tort, jur ca veti fi foarte placut surprinsi. Eu am trisat cand am facut primul tort cu morcovi, sub forma de chec. Nu am anuntat ingredientul ascuns, asa ca toti mofturosii din familie au molfait multumiti, suplimentandu-si portiile. Tortul cu morcovi a intrat pe loc in top zece al prajiturilor noastre preferate.
De atunci, l-am facut sub forma de cupcakes cu topping de frisca, sub forma de bundtcake cu glazura de lamaie si, pentru ocazii speciale, a luat forma de tort.

Pentru a echilibra gustul si textura, am ales sa combin blatul dens si dulce cu o crema pufoasa de mascarpone, frisca si lamaie.

Este important sa folositi morcovi sanatosi, cat mai aromati. Stim cu totii ca gustul prajiturilor este dat de calitatea buna a ingredientelor pe care le folosim, nu-i asa?
E o zi de octombrie atat de frumoasa, incat nu ma pot rabda sa nu ma laud, in paranteza, cu morcovii mei scaldati in soare. Nu-i asa ca-s minunati? :)



Inchid paranteza si ne apucam de lucru.

Ingrediente pentru 2 blaturi cu diametrul de 23 cm:
350 gr morcovi razuiti fin
100 gr nuci

260 gr faina
1 1/2 lingurite de praf de copt
1 lingurita de bicarbonat de sodiu
1 lingurita de scortisoara macinata
1 lingurita de nucsoara macinata

300 gr zahar tos
1/2 lingurita de sare fina
4 oua intregi, marime L
240 ml ulei de floarea soarelui sau de samburi de struguri
esenta de vanilie

Ingrediente pentru crema de mascarpone si frisca:
250 gr mascarpone
250 ml smantana pentru frisca neindulcita (daca folositi smantana indulcita, nu mai adaugati zaharul)
50 gr zahar praf
2 linguri miere
coaja de la o lamaie
1 lingura suc de lamaie

Mod de preparare:
Prajiti nucile in tigaia uscata, amestecand continuu, apoi maruntiti-le grosier.
Razuiti morcovii pe razatoarea fina.
Amestecati ingredientele uscate: faina cernuta cu praful de copt, cu bicarbonatul de sodiu si cu condimentele.
Mixati, intr-un bol separat, ouale cu zaharul, cu esenta de vanilie si cu sarea pana se omogenizeaza si se deschide la culoare (3-4 minute).
Adaugati in fir subtire uleiul, mixand continuu.
Incorporati ingredientele uscate, mixand usor, doar pana se omogenizeaza amestecul.
Adaugati morcovii razuiti si nucile. Omogenizati cu o lingura de lemn, din cateva miscari.
Impartiti aluatul in doua forme de copt de 23 cm, tapetate cu unt si cu faina pe margini, iar pe fund cu hartie de copt.
Coaceti blaturile timp de 25-30 de minute, in cuptorul preincalzit la 180 gr. C.
Blaturile sunt coapte cand trec testul scobitorii. Infigeti o scobitoare in centrul blatului. Daca iese uscata, inseamna ca blatul s-a copt.
Scoateti blaturile din formele de copt dupa ce s-au racorit putin. Lasati-le sa se raceasca complet.


Pregatim crema.
Batem frisca foarte rece pana face varfuri moi.
Mixam mascarponele cu zaharul praf pana devine pufos.
Incorporam frisca in 2-3 reprize, amestecand cu lingura de lemn, apoi adaugam coaja de lamaie si mierea. Adaugam zeama de lamaie, putin cate putin, avand grija sa nu se taie crema.


Asamblam tortul si il ornam dupa plac, cu nuci caramelizate, cu jumatati de nuci sau cu nuci taiate grosier, ori cu morcovei din fondant.


Spor la copt si pofta mare!






Un comentariu:

  1. Morcovii tai frumosi, impreuna cu harnicul gradinar, pot fi laudati nu doar in paranteza! ;) Mi-au ramas si mie cativa, mici si zapaciti. Anul asta am semnanat tarziu si foarte putini, de-o parte si de alta a cuiburilor de castraveti. Si, cu toata intarzierea, arsita de peste vara si seceta, au crescut dragii de ei! Tortul arata absolut delicios! Mi-ar fi placut sa mancam impreuna o felie si sa ne bucuram de lumina asta fermecata a lui octombrie. <3 Ceea ce imi place si mai tare, este ca nu-i deloc pretios. Am constatat, in timp, ca cele mai gustoase mancaruri (si cele mai apreciate de pofticiosi) ies din cele mai simple, mai putin pretentioase ingrediente. Te imbratisez cu drag! Pe langa cei doi cititori, mai revin si eu, din cand in cand...

    RăspundețiȘtergere