13 mai 2012

Tarta cu crema de branza si frisca


Aceasta tarta s-a dovedit a fi exact asa cum o descriu cei de la Joy of baking : densa dar fina, cremoasa si absolut delicioasa.

Ingrediente:

Crusta:

200 gr. de biscuiti digestivi
50 gr. de zahar pudra
114 gr. de unt topit

Crema de branza:

1 kg de crema de branza la temperatura camerei
200 gr. de zahar
3 linguri de faina
5 oua mari la temperatura camerei
80 ml de frisca lichida 32% grasime
1 lingura de zeama de lamaie
1 lingurita de esenta de vanilie

Topping:

240 ml de frisca lichida 32% grasime
2 linguri de zahar
1/2 lingurita de esenta de vanilie

Prepararea crustei:

Se zdrobesc foarte fin biscuitii, apoi se amesteca cu zaharul pudra si cu untul topit.

Cu aceasta compozitie se imbraca forma de tarta sau de tort, urcand si pe peretii formei cam 2,5 cm.
Compozitia se apasa in forma cu dosul palmei sau cu fundul plat al unui pahar.

Se introduce in frigider pana cand pregatim umplutura.

Prepararea cremei de branza:

Se amesteca cu mixerul la viteza medie branza cu faina si cu zaharul pana cand compozitia devine ca o crema fina. Se incorporeaza ouale pe rand, amestecand bine dupa fiecare. Daca le adaugati deodata, crema se taie.

La sfarsit se adauga zeama de lamaie si extractul de vanilie. Amestecati putin cu o spatula pentru a scoate bulele de aer formate.

Se umple crusta scoasa din frigider cu crema de branza si se introduce in cuptorul preincalzit la 180 gr.C.
Dupa 15 minute se scade temperatura cuptorului la 120 gr.C si se coace in jur de 60-90 minute, pana cand crema de branza este ferma la margini, dar in centru este inca umeda. Nu coaceti prea mult prajitura, pentru ca se va crapa cand se raceste.

Prepararea toppingului de frisca:

Frisca se bate cu zaharul si extractul de vanilie pana cand se intareste, dar sa nu fie foarte ferma.

Dupa coacere, se scoate tarta din cuptor si, asa fierbinte, se intinde pe suprafata ei toppingul de frisca. Se mai coace 15 minute.

Se scoate tarta din cuptor si se desprind usor marginile acesteia de tava.
Se raceste si se lasa in frigider cel putin 4 ore inainte de servire.

Se poate servi cu sos de fructe proaspete.


Eu am facut prea multa umplutura, si pentru a folosi cantitatea ramasa, am mai facut un tortulet care mi s-a parut extraordinar de gustos si frumusel. Mi-a placut chiar mai mult decat tarta pentru ca nu a fost atat de dulce. Am pus pe fundul tapetat cu hartie de copt al unei forme de tort un strat de piscoturi pe care le-am imbibat pentru doua secunde in sirop de zahar ars racit (6-7 linguri de zahar caramelizat peste care se toarna 100 ml de lapte si se fierbe pana cand se dizolva zaharul). Peste piscoturi am pus umplutura de branza si am copt-o ca mai sus. Dupa racire, am batut bine de tot 100 ml de frisca lichida cu o lingura de zahar si putin extract de vanilie, am ornat tortuletul si ... iata ce frumusete a iesit!

2 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Mala draga, te-ai cam ratacit la inceputurile blogului. :)))
      Multumesc pentru studiul amanuntit al blogului.
      Tortuletul din ramasite a fost preferatul meu. Mult mai usurel. Pupic!

      Ștergere